Logo
تاریخ : دوشنبه 24 بهمن 1401
کد 9

کسب مجوز پذیرش دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه بناب

در کارگروه جذب دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان تصویب شد.

در آخرین جلسه کارگروه جذب دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان در مورخه ۱۰/۱۱/۱۴۰۱ دانشگاه بناب حائز شرایط جذب دانشجوی غیر ایرانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب
؛ دکتر مجتبی عباسیان در خصوص اولویتهای وزارت علوم برای جذب دانشجویان غیر ایرانی گفت: جذب دانشجویان بین المللی از برنامه‌های اولویت دار وزیر علوم است، اخیراً نیز که رئیس جمهور در وزارت علوم حضور یافت بر جذب دانشجویان بین الملل تاکید کرد و جذب این دانشجویان جزو برنامه‌های اولویت دار رئیس جمهور برای وزارت علوم هم قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه بناب نیز پیرو برنامه های بلند مدت بالادستی و همچنین به جهت پتانسیل بالای منطقه ای و اساتید برجسته این دانشگاه و تفاهم نامه های منعقده با دانشگاههای بزرگ بین المللی، اقداماتی برای بین المللی شدن انجام داده بود که خوشبختانه در تاریخ ۱۰/۱۱/۱۴۰۱ با جذب دانشجوی بین المللی این دانشگاه در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری موافقت شد.

دکتر عباسیان اذعان کرد: امسال در حوزه پژوهشی رویدادهای خوبی توسط اساتید دانشمند دانشگاه بناب رقم خورد و ۱۰ درصد از اساتید دانشگاه بناب بعنوان دانشمندان ۱ درصد و ۲ درصد برتر جهان معرفی شدند که یک رویداد بی سابقه بود و دانشگاه بناب حائز رتبه ۲ کشوری بر اساس درصد مقالات منتشر شده با رتبه عالی گردید و مطمئناً این آمار در سالهای آینده افزایش نیز خواهد یافت.

رئیس دانشگاه بناب به تنوع جذب دانشجویان بین الملل در دانشگاه بناب اشاره کرد و گفت: سیاست دانشگاه بناب در حوزه جذب دانشجویان بین الملل بیشتر تمرکز بر جذب دانشجویان عراقی، جمهوری آذربایجان و ترکیه است که امیدواریم بتوانیم در این خصوص موفق عمل کنیم.

دکتر مجتبی عباسیان ضمن اشاره سخنان رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: کشور ترکیه در جذب دانشجوی بورسیه خارجی هم موفق تر از ما عمل کرده و آمارهای کشور روسیه هم نشان می‌دهد در جذب دانشجویان در حوزه بورس کمتر از ترکیه نبوده و این عدد در حال بالارفتن است و ما باید قبول کنیم اگر می‌خواهیم در این زمینه موفق باشیم باید در بحث بورس در جذب دانشجویان خارجی توجه کنیم.

وی در پایان به برنامه‌های ویژه فرهنگی و معرفت افزایی برای دانشجویان بین الملل در دانشگاه بناب اشاره کرد و گفت: نباید جذب دانشجوی بین الملل را صرفاً با دید درآمد تلقی کنیم و باید برنامه‌های معرفتی برای آنها داشته باشیم تا برایمان آورده فرهنگی داشته باشد و شهرستان بناب به جهت بهره مندی از بزرگترین حوزه علمیه شمالغرب کشور، می تواند با هم افزایی این مرکز فرهنگی و دینی فاخر اقدامات خوبی انجام دهد.

گفتنی است دانشگاه بناب بعنوان یکی از ۶ دانشگاه جامع استان آذربایجان شرقی می باشد که در سال ۱۳۷۴ تاسیس شده است و هم اکنون با بیش از ۳۰۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در جنوب استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت است.
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 24 بهمن 1401
  • ساعت 18
  • توسط مدیر سایت مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بناب
  • تعداد بازدید 39
نظرات شما
captcha refresh